img0

Trackday. Petrolhead event by Honda Klubas.

Trackday 2017 sezono 2 etapas. Season finale. Visą informacija apie renginį www.trackday.lt arba Honda klubo Facebook profilyje.
img1

Mūsų remėjai

img2

Prisijunk prie Lietuvos Honda klubo Facebook profilio ir sek naujienas

Taipogi Facebook grupė "Honda klubas" atvira visiems hondiečiams!
Naujienos · Apie klubą · Renginių galerija · Skirk 2% Honda klubui · Forumas · Forumo taisyklės
Registracija    Prisijungimas:  
Forumas
Klubo remėjai
Get the Flash Player to see this rotator.
Prisijungę vartotojai

Gimtadienius švenčia
Pagincykite arba paneikite sita teigini:
Pereiti Atgal  1, 2
 
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Klausimai/Patarimai
Autorius Pranešimas
M_
Klubo narys


Žinutės: 185
Miestas: Vilnius

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-22 16:30 Atsakyti su citata

chiro rašo:
... Bet pasikonsultavau su fiziku ir jis man paaiskino taip: didinant padangos ploti, padideja lietimosi plotas su kelio danga, tuo paciu isauga ir trintis. Kelias yra grubletas, padidinus plota, padideja lietimosi pavirsius su grubletu keliu, delto ir sukimba geriau Smile


Neisizeisk, bet arba fizikas, kurio tu klausei dvejetukininkas, arba tu ji tiesiog ne taip supratai Smile Negalima teigti, kad padidinus lietimosi pavirsiaus plota vienareiksmiskai padides ir trinties jega (sukibimas).

Tiesa, kad trinties jega priklauso nuo pavirsiu trinties koeficiento ir ploto kuriuo sie pavirsiai lieciasi, bet taip pat ji priklauso ir nuo jegos, kuria sie pavirsiai spaudziami vienas prie kito. Beda ta, kad esant vienodai apkrovai, pavirsiu prispaudimo jega atvirksciai proporcinga siam plotui.

Is viso to gaunasi, kad jei svoris tenkantis vedanciu ratu porai yra pastovus dydis, kuo didesniu pavirsium padangos remiasi i kelia tuo mazesne prispaudimo jega tenka kiekvienam kvadratiniam sio pavirsiaus centimetrui. Tokiu atveju padangos plotis is tiesu neturetu tureti itakos nei startuojant, nei judant pastoviu greiciu...

O kadangi toks teiginys akivaizdziai neatitinka realybei - reiskia yra dar vienas ar keli faktoriai, kuriu si mini teorija neivertina Smile

chiro



Žinutės: 62
Miestas: Klaipeda/Vilnius

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-22 18:29 Atsakyti su citata

No offence taken Wink
Tu ir teisingai sneki, bet turejau omeny, kad ta esama trinties jega nu mazdaug yra geriau isnaudojama. Ryt pasikonsultuosiu dar su mokytoju.


_________________
Powering Dreams one lap at a time.
andrws



Žinutės: 82
Miestas: vilnius

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-22 19:13 Atsakyti su citata

paskaitinejau ir nors kai kurie shaltiniai priestarauja vienas kitam arba isvis nesuprantami Smile, isitikinau, kad platesnes (iki tam tikros ribos) padangos geriau.
Formule F=μN tinka tik laborams mokykloje Smile Rata veikia kaip minimum 3 jegos, tarp ju deformacijos, riedejimo trinties, riedejimo pradzios trinties, riedejimo pasipriesinimo, aerodinamines, kelios shonines(net riedant tiesiai), slydimo, lipnumo ir t.t. Itakos turi dar kruva kampu ir kitokiu salygu. Skyrius apie padangas is "Race car vehicle dynamics" 60+ psl. Smile

Citata is knygos:
Citata:

The rubber is stuck to the road by a variety of mechanisms including mechanical "gearing" to the texture of the pavement and molecular adhesion to the surface. These mechanisms are not totally understood( Smile)

When the local coefficient of friction is reached, part (or all) of the rubber in the print slides accross the road. The force generated depends on the sliding velocity, the local load, rubber and surface characteristics, etc. The sliding process is not fully understood either. Smile


Citata is padangu engineeringo forumo:
Citata:

If looking in general at handling balance in the case of tyres, the cof drops off as you increase the weight on the wheel and you can tune a car's handling by adjusting the anti-roll bar.

The bigger the contact patch the more grip you can get. In a drag race, dropping the tyre pressure increases the contact patch area and increases grip.

When you look at lateral grip other factors start to matter. The tyre develops side force because of the slip angle between the tyre and the road. This slip angle means the tread is being pulled sideways by the road surface. At the front of the contact patch the deflection is relatively small. As you move back along the contact patch the deflection increases steadily. At some point, the sideways forces in the tyre exceed the friction between the tread and the road and the tread starts to slip relative to the road. When the tread is slipping like this it produces less grip on the road. As the slip angle increases the sideways deflection builds up quicker so the front of the contact patch works harder. But more and more of the back of the contact patch is sliding and losing grip. At some point you reach a maximum point where more slip angle means less side force because you are losing more grip at the rear of the contact patch that you are gaining at the front.

The longer the contact patch is, the more gradually break away occurs. If you shorten the contact patch, the break away occurs more abruptly but you get more absolute grip at the peak as there is less variation in sideways distortion between the front and back of the contact patch, more of the contact patch reaches maximum grip and starts to slide at the same point.

When you fit wider tyres the contact patch wider and shorter for the same tyre pressure. This means you get a more abrupt breakaway but more grip right on the limit.

If this logic is correct then increasing pressure in the tyre further improves grip, since more pressure = less contact patch area = shorter contact patch = better grip?
However more rubber on the road does help grip due to the hysteresis properties of rubber. As rubber expands to fill a depression in the road, it takes some time to do so. When a tyre is sliding (and due to the slip angle, the rear most portion of the contact patch slides at even low cornering forces), this means that the upward rise of the depression to which the tyre is moving has more rubber acting on it that does the upwards rise on the other side. This allows a pressure differential in the lateral plane, providing frictional resistance over and above that offered by simple friction. As the tyre vertical load increases, the rubber is forced more fully, and more quickly into the depressions, overcoming the hysteresis and reacting on both sides of the upward rise from the depression more evenly – giving less pressure differential and less grip.
Low tyre pressure is better for grip from deformation and hysteresis.
Tuning the pressure is about balancing the contact patch length (which is better as pressure goes up), and the contact patch pressure (which is better as tyre pressure goes down). Even though the optimum grip may be achieved at low pressures higher slip (because the hysteresis element is significant),low pressure increases tyre deflection, which increases heat (less even radius over longer contact patch). It therefore appears that the best way to increase grip is a wide tyre as this gives a shorter contact patch for the same inflation pressure.

However tuning the handling balance using tyre pressures, appears to be a combination of trying to match front and rear slip angles, ultimate grip at the limit, and effect of heat which may effect inflation pressure and tyre compound?


_________________
belenkas


Paskutinį kartą redagavo andrws, 2009-01-22 19:18. Redaguota 1 kartą
andrws



Žinutės: 82
Miestas: vilnius

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-22 19:17 Atsakyti su citata

chiro rašo:
No offence taken Wink
Tu ir teisingai sneki, bet turejau omeny, kad ta esama trinties jega nu mazdaug yra geriau isnaudojama. Ryt pasikonsultuosiu dar su mokytoju.


kazkur dabar perskaiciau, kad trinties+riedejimo pasipriesinimo jegos kazkuriuo konkreciu atveju "suvalgo" iki 15ag. Manau hondoms ne problema Smile


_________________
belenkas
simutizz



Žinutės: 101
Miestas: Kaunas

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-24 01:32 Atsakyti su citata

Kaip matau prie vieningo atsakymo ir nebuvo prieita:)

_________________
Banned: offence.
simutizz



Žinutės: 101
Miestas: Kaunas

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-01-26 03:58 Atsakyti su citata

Zodziu atsakau i nebaikta diskusija:
Placios padangos sausoje dangoje starto pravalumas tik tas, kad ji taip greit nekaista, kaip kaistu plona padanga, bet starto skyrtumas labai nezymus placios naudai.

Jei kalbetume apie ziema, kuomet temperatura neturi itakos: plona padanga visais atvejais pranasesne uz placia, nes kaitimas cia jau itakos praktiskai neturi, o plona padanga stipriai smaudziama mazame plote daug greiciau issivalo po savim (dregme, sniega) taip sudarydama gera sukibima.


_________________
Banned: offence.
morgas



Žinutės: 2050
Miestas: vilnius

Siųsti asmeninį pranešimą
2009-02-1 15:38 Atsakyti su citata

Placios padangos skirtos ne kiek geram startui, bet kad padidint skersini stovuma ar kaip jis ten vadinas(jau 3 metai berods praejo kaip situos dalykus mokinaus), zodziu kad nepradetu slyst skersai. Paimkit iprastas padangas ir pamatysit, kad jos lietimosi pavirsius sudaro staciampi, todel padangai visada turetu but lengviau slyst sonu nei normalia riedejimo kryptimi. Bet zinoma yra tam protektoriaus rastas, kur kiek imanoma didina trinties jegas tiek skersiniam slydimui tiek isilginiam.
Formules tikrai susideda ne is dvieju ar triju kintamuju,o i jas ieina ir trintis ir riedejimas ir svoris ir plotas, jegos, koeficientai ivairus, ivairios padangos deformacijos starto metu(dideja plotas padangos ant kelio), nekalabant apie auksciau minetas temperaturas.
Zodziu yra blogai per daug siauros ir blogai perdaug placios(del ploto ir svorio santykio), reikalingas aukso viduriukas, kuris dazniausiai buna nurodytas automobilio specifikacijose:) keiciat pakaba, isvirtimo kampus, didinat galia, svori, tada reik ir mastyt apie tinkamiausios ismeros padangas.
o mastant tokiu kampu, kad visi rodikliai yra konstantos, skiriasi tik plotas ir mum reikalingas sukibimas, tai visada sukibimas bus didesnis kur didesnis pavirsiaus plotas. Jei kam labai idomu, tai prasom i technines bibliotekas rasit pilna inforamcijos apie visokius buksavimus, skersinius slydimus ir juos itakojanciu veiksnius lietuviu kalba.

Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Klausimai/Patarimai
Pereiti Atgal  1, 2
Puslapis 22

 
Pereiti į:  
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
                    © Asociacija "Honda" klubas. Nuo 2002.